آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

راه‌اندازی گشت ارشاد موتوری در دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران، سخت‌گیری در دیگر دانشگاه‌ها

دو هفته پس از حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و دانشجویان از وجود «گشت ارشاد موتوری» در دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران خبر داده‌اند؛ سخت‌گیری حجاب در دانشگاه علم و صنعت نیز اعتراضاتی برانگیخته است.


وبسایت «انصاف نیوز» روز جمعه دوم اردیبهشت خبر داد که ماموران حراست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران در اقدامی بی‌سابقه‌ گشت موتوری در محوطه دانشگاه راه‌اندازی کرده است.


بنابر این گزارش، این گشت موتوری درباره حجاب و همچنین کنار هم نشستن دختران و پسران به دانشجویان تذکر می‌دهد و شماره دانشجویی آنان را یادداشت می‌کند.


این وبسایت همچنین از افزایش سخت‌گیری ماموران حراست هنگام ورود دختران به دانشگاه خبر داده و نوشته که آنان دختران ساکن خوابگاه را مجبور به بازگشت به خوابگاه و تعویض مانتوهای خود کرده‌اند.


همچنین به گفته یکی از دانشجویان، مامور حراست او را وادار کرده که زیپ پالتویش را باز کند تا لباس زیر پالتو را ببیند «به این بهانه که در دانشگاه پالتو را درمی‌آورم و آیا لباس زیر پالتو مناسب است یا خیر.»


این دانشجو گفته که ماموران ابتدا مانع ورود او به دانشگاه شده و سپس گفته‌اند چون لباس زیر پالتو کوتاه است حق ندارد در دانشگاه پالتویش را دربیاورد.


در این گزارش به موارد متعددی از تذکر حجاب به دانشجویان و ثبت کارت دانشجویی آنان اشاره شده است.


در همین حال گزارش‌هایی نیز درباره افزایش سخت‌گیری‌ها نسبت به حجاب در دانشگاه‌های دیگر پس از حضوری شدن کلاس‌ها در فروردین منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد