آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

هر ۱۰ دقیقه یک نفر در ایران بدلیل ابتلا به کرونا می‌میرد

بنابر اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، در هر ساعت ۵۰ نفر در ایران به کووید ۱۹ مبتلا و هر ۱۰ دقیقه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد….

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «مطابق آخرین داده‌ها تقریبا هر ساعت ۵۰ نفر در ایران به کووید ۱۹ مبتلا می شوند و هر ۱۰ دقیقه یک نفر جان خود را در اثر پیامدهای ناشی از ابتلا به کرونا از دست می دهد. با لحاظ این اطلاعات در مورد سفر، تردد، جابه‌جایی و دید و بازدید نوروزی و… آگاهانه تصمیم بگیرید».
امروز تعدادی از وزرای بهداشت اسبق و اساتید برجسته پزشکی ایران طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور توصیه‌هایی را برای قطع زنجیره ابتلای کرونا ارائه دادند که در ان گفته می شود:”با توجه به تجارب علمی و مسجل در مقابله موفق با بیماری کرونا و جمع‌­بندی مشاهدات بالینی و تجارب علمی ما پزشکان فوق تخصص ریه و متخصصان داخلی و عفونی مطمئن‌­ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه­‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت­‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است.کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
استمرار شرایط فعلی زندگی مردم و تداوم رفت و آمدهای غیرضروری نتیجه‌­ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.
توصیه اکید ما به عنوان پزشکان متخصص این حوزه این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت 15 روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود.”
طبق آخرین آمار، تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا به 1135 نفر و شمار مبتلایان به این بیماری در ایران به ۱۷۳۶۱ نفر رسیده است.

50 نفر در هر ساعت به ویروس کرونا در کشور آلوده می شوند

امروز پنجشنبه ، مقامات ایران تأیید کردند که هر ساعت 50 نفر به ویروس کرونا در کشور آلوده می شوند….

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران ، کیانوش جهانپور در توییتی برای وی گفت: “توییتر” ، تقریباً در هر ساعت ، 50 نفر به ویروس “Covid-19” آلوده می شوند و یک فرد آلوده به طور متوسط ​​هر 10 دقیقه می میرد. به گزارش جمهوری اسلامی ایران ، “ایرنا”.

دیروز وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که پس از نظارت بر 147 مورد مرگ و میر جدید در 24 ساعت گذشته ، تعداد کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا در کشور افزایش یافته و به 1135 نفر رسیده است و افزود: تعداد موارد در کشور به 17361 نفر رسیده است .

اما همه اینها دروغ است و آنها هنوز شماره های واقعی را فاش نکرده اند بحران کرونا؛ گزارش تکمیلی از کارشکنی در اعزام زندانیان سیاسی به مرخصی

بحران کرونا؛ گزارش تکمیلی از کارشکنی در اعزام زندانیان سیاسی به مرخصی ….

عمده زندانیان سیاسی و عقیدتی در حالی از اعزام به مرخصی محروم مانده‌اند که شمار زندانیان مشکوک و تایید شده مبتلا به ویروس کرونا در زندان‌های کشور نیز رو به افزایش است. افزایش مبتلایان به این ویروس با توجه به محیط بسته زندان، تغذیه نامناسب، نبود امکانات بهداشتی و پزشکی لازم، تراکم بالای جمعیت، جان بسیاری از زندانیان را تهدید می‌کند.

علیرغم صدور دو بخشنامه توسط رئیس قوه قضاییه مبنی بر اعطای مرخصی به زندانیان، همچنان شاهد کارشکنی‌ها و ممانعت بسیاری از مسولین در اعطای مرخصی به زندانیان از جمله زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. همچنین بخش مهمی که این مرخصی به آنها تعلق نگرفته، افرادی هستند که هنوز حکمی دریافت نکرده‌اند و موقعیت حقوقی آن “در بازداشت” تعریف می‌شوند، از جمله افرادی که در اعتراضات آبان ماه بازداشت شدند.

در این گزارش لیست اسامی افرادی که پس از شیوع ویروس کرونا به مرخصی اعزام شده‌اند و افرادی که تا به امروز از اعزام به مرخصی محروم بوده یا با درخواست اعطای مرخصی به آنها مخالفت شده، آمده است.


ترکیه محموله های مراقبت های بهداشتی را برای جنگ با کرونا به ایران می فرستد

وزارت بهداشت ترکیه خبر از ارسال محموله تجهیزات پزشکی به ایران برای مقابله با کرونا داد….

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که در راستای همکاری‌ها و روابط دوجانبه، حجم قابل توجهی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا به ایران ارسال کرده است.
توافق‌نامه میان دولت‌های دو کشور برای اعطای کمک‌های پزشکی و دارویی از سوی امینه آلپ مشه، معاون وزیر بهداشت ترکیه و محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا امضا شد. محموله کمک‌های بهداشتی ترکیه شامل 1000 کیت تشخیص، 4175 گان، 20 هزار روپوش، 2004 عینک، 4 هزار ماسک N95 و 78 هزار ماسک سه لایه به این کشور اهدا شد.
گفته شده اعزام این کمک‌ها بخشی از توافق میان دو کشور است که از سوی مقامات ایرانی و ترکیه‌ای به امضا رسیده است

گسترش سریع ویروس کرونا در زندانهای ایران و عدم کنترل آن

شیوع کرونا در زندان؛ زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ از تحویل گرفتن غذا خودداری کردند….

۴۵ تن از زندانیان و متهمین سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ با دلایل متفاوتی ازجمله عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، بازداشت و بلاتکلیفی چند ماهه، ممانعت از آزادی بازداشت شدگان اعتراضات آبان با تودیع قرار و آنچه اعتراض به ظلم و بی عدالتی در جمهوری اسلامی عنوان کرده‌اند، از دریافت جیره غذای دولتی خودداری کردند.
85000 بازداشت شده از ترس از انتشار ویروس کرونا آزاد شده اند و در زندان ها به مرگ یا مجروحیت اشاره نشده است.

افزایش مبتلایان به کرونا در زندانهای سراسر ایران و عدم موافقت با مرخصی توسط مسئولین زندان…

شمار زندانیان مشکوک و تایید شده مبتلا به ویروس کرونا در زندانهای کشور همچنان رو به افزایش است. افزایش مبتلایان به این ویروس با توجه به محیط بسته زندان، تغذیه نامناسب، نبود امکانات بهداشتی و پزشکی لازم، تراکم بالای جمعیت، جان بسیاری از زندانیان را تهدید میکند. علیرغم شیوع گسترده کرونا در زندانهای سراسر ایران عمده زندانیان سیاسی و عقیدتی از اعزام به مرخصی محروم مانده‌اند.

آمار واقعی بیماران ویروس کشنده کرونا در ایران پنج برابر آمار رسمی است…

مقام سازمان جهانی بهداشت طی اظهاراتی گفت؛ آمار واقعی بیماران ویروس کشنده کرونا در ایران پنج برابر آمار رسمی است.
یک مقام سازمان جهانی بهداشت که اخیرا به ایران سفر کرده، شمار واقعی مبتلایان به کرونا را ۵ برابر آمار اعلام‌شده دولتی ایران ارزیابی کرد.
مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در غرب آسیا به خبرگزاری رویترز گفت شمار موارد رسمی ابتلا در ایران ممکن است تنها یک پنجم شمار واقعی باشد، اما آزمایش‌ها به سرعت در حال افزایش است در نتیجه شمار موارد بیشتر خواهد شد.
دکتر ریک برینان (Rick Brennan)، مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در غرب آسیا، در گفتگویی با خبرگزاری رویترز تاکید کرده که داده‌ها و اطلاعات رسمی در ایران، همچنان نقطه ضعف اصلی در مسیر شیوع ویروس کرونای جدید موجود در این کشور است.
طبق آخرین آمار دولتی شمار مبتلایان در ایران ۱۴ هزار ۹۹۱ نفر و شمار کشته‌شدگان ۸۳۵ نفر است.
مقاومت ایران آمار قربانیان در شهر بابل بیش از ۲۵۰ نفر و در استان ایلام بالاتر از ۱۲۰ نفر اعلام کرده است.
این در حالی است که شیوع بیماری در تبریز بسیار نگران کننده است و شمار جان‌باختگان آذربایجان‌شرقی دست‌کم ۱۵۰ نفر است.
همچنین آمار جان‌باختگان در تهران ۷۵۰ نفر ، در گیلان ۶۸۱ نفر، در خراسان رضوی ۴۵۷ نفر و در استان یزد ۸۰ نفر افزایش یافته که به آمار سایر استانها افزوده می‌شود.
گفتنی است که سازمان بهداشت جهانی تأیید کرده، کرونا ویروس از طریق اسکناس قابل انتقال است.
به گفته کارشناسان WHO، ویروس کشنده می‌تواند روزها روی یک اسکناس، زنده بماند و قابل سرایت است.

فرزند یک فرمانده سابق سپاه در پرونده های فساد به 10 سال محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از محوری ترین برنامه‌های قوه قضاییه در سالی که گذشت، مبارزه و مقابله با کهنه ویروس و منفور و ناامیدکننده فساد در کشور بود…

رسیدگی به بخش دیگری از پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان انجام و حکم در تاریخ ۲۵ اسفند صادر شد.

بنابر این حکم «محمدرضا جهان بانی» به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و دریافت بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل عمومی و استرداد وجوه دریافتی محکوم شد.

«عمار صالحی» نیز به جرم معاونت به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

نرخ دیه در ماه غیر حرام ۳۳۰ میلون تومان تعین شد.

غلامحسین اسماعیلی در نشستی خبری که از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: سال ۹۸ با فراز و نشیب هایی همراه بود البته ملت ایران با لطف خدا در همه میدان‌ها سرافراز و سربلند بود و فراز و نشیب‌های این سال را با سرافرازی پشت سر گذاشتند.

ما در قوه قضاییه سال ۱۳۹۸ را با مدیریت جدید و با برنامه تحول آغاز کردیم و تلاش همکاران ما این بود که مردم ما طعم شیرین عدالت و خدمات قضایی را بچشند و در این عرصه گام های بلندی برداشته شد.

وی تصریح کرد: از محوری ترین برنامه‌های قوه قضاییه در سالی که گذشت مبارزه و مقابله با کهنه ویروس و منفور و ناامیدکننده فساد در کشور بود که به لطف خدا و با تلاش و جدیت همکاران ما می توان ادعا کرد که در مهار این ویروس موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.