آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

هر ۱۰ دقیقه یک نفر در ایران بدلیل ابتلا به کرونا می‌میرد

بنابر اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، در هر ساعت ۵۰ نفر در ایران به کووید ۱۹ مبتلا و هر ۱۰ دقیقه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد….

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «مطابق آخرین داده‌ها تقریبا هر ساعت ۵۰ نفر در ایران به کووید ۱۹ مبتلا می شوند و هر ۱۰ دقیقه یک نفر جان خود را در اثر پیامدهای ناشی از ابتلا به کرونا از دست می دهد. با لحاظ این اطلاعات در مورد سفر، تردد، جابه‌جایی و دید و بازدید نوروزی و… آگاهانه تصمیم بگیرید».
امروز تعدادی از وزرای بهداشت اسبق و اساتید برجسته پزشکی ایران طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور توصیه‌هایی را برای قطع زنجیره ابتلای کرونا ارائه دادند که در ان گفته می شود:”با توجه به تجارب علمی و مسجل در مقابله موفق با بیماری کرونا و جمع‌­بندی مشاهدات بالینی و تجارب علمی ما پزشکان فوق تخصص ریه و متخصصان داخلی و عفونی مطمئن‌­ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه­‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت­‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است.کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
استمرار شرایط فعلی زندگی مردم و تداوم رفت و آمدهای غیرضروری نتیجه‌­ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.
توصیه اکید ما به عنوان پزشکان متخصص این حوزه این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت 15 روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود.”
طبق آخرین آمار، تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا به 1135 نفر و شمار مبتلایان به این بیماری در ایران به ۱۷۳۶۱ نفر رسیده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد