آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

ویروس کرونا در زندانهای ایران گسترش یافت و 54 هزار زندانی آزاد شد.

دولت آخوندها با ترس از شیوع ویروس ، 54000 زندانی را آزاد کردند.

 روز گذشته، سلمان سلیمانی نژاد شهروند زندانی در زندان ارومیه پس از وخامت حال عمومی و با علائم ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. شب دوشنبه ۱۲ اسفندماه نیز یک زندانی از زندان قزلحصار با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کرونا از بند خود خارج شده است.


 گزارشات جدیدی از انتقال دو زندانی مشکوک به بیماری کرونا در بند ۴ زندان اوین نیز به دست هرانا رسیده است. این امر در حالی است که تعدادی از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا با بدن‌هایی ضعیف و وضعیت سلامتی نامناسب در این بند به سر می‌برند.


در زندان رجایی شهر کرج نیز ابتلای یک سرباز وظیفه برگشته از بیمارستان مثبت اعلام شده است. شمار افراد مشکوک به کرونا در زندان‌های ارومیه، رجایی شهر، قزلحصار، سنندج، خرم آباد، گرگان، تهران بزرگ و بسیاری زندانهای دیگر به شدت رو به افزایش است. 


شیوع نگران کننده این بیماری مرگبار در حالی است که زندانیان در زندان‌های سراسر کشور از حداقل امکانات بهداشتی لازم برای تشخیص و یا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محروم هستند. با وجود دو بخشنامه اخیر رئیس قوه قضاییه جهت اعطای مرخصی به زندانیان با محکومیت کمتر از ۵ سال و ادعای سخنگوی این قوه مبنی بر اعزام به مرخصی ۵۴ هزار زندانی، مسئولان از اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی واجد شرایط خودداری می کنند، در آخرین موارد، مقامات مسئول با اعزام گلرخ ایرایی و تعداد پرشماری از زندانیان سیاسی زندان ارومیه موافقت نکرده اند.

"مرخصی ۵۴ هزار زندانی"، "درخواست آزادی مشروط ۱۴۴۰ مددجو"

غلامحسین اسماعیلی در این نشست خبری گفت که ورودی زندانیان در این هفته در مقایسه با هفته‌ی گذشته، پس از صدرو این بخشنامه ۳۵ درصد کاهش یافته است. سخنگوی قوه قضاییه همچنین می‌گوید، از هفته گذشته تا امروز ۵۴ هزار نفر از زندانیان به مرخصی آمده‌اند.

از سوی دیگر امروز سه‌شنبه (۱۳ اسفند) خبرگزاری‌های داخلی از "ارسال درخواست آزادی مشروط ۱۴۴۰ مددجوی واجد شرایط ندامتگاه تهران بزرگ به مراجع قضایی" خبر داده‌اند. به گفته‌ی مدیر مجتمع ندامتگاه بزرگ تهران در گفت‌وگو با "ایسنا"، همچنین ۱۸۱ درخواست پابند الکترونیکی به مراجع قضایی ارسال شده است.

مسئولان استفاده از پابند الکترونیکی را یکی از راهکارهای کاهش جمعیت کیفری در ایران عنوان کرده‌اند.


 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد