آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

انتقال 80 زندانی سیاسی به مکانی نامعلوم

ایران پس از “شورش کورونا” 80 زندانی سیاسی را به مکانی ناشناخته منتقل کرد…

کریم دیاهیمی ، یک فعال حقوق بشر در ایران ، روز چهارشنبه فاش کرد :

مقامات ایران پس از یک عصیان زندانی از ترس از شیوع ویروس جدید کرونا ، 80 زندانی سیاسی را از زندان شیبان در جنوب غربی کشور به مکان نامعلوم منتقل کرده اند.

دهیمی در روز چهارشنبه در اظهاراتی به رادیو “فردا” مستقر در چک گفت:-

که بیش از 80 فعال سیاسی که در زندان شبان نگهداری می شدند توسط سرویسهای امنیتی ایران به مکان نامعلومی منتقل شدند.

گزارش از منبع دیگر حقوق بشر:

منابع محلی گزارش داده اند که در پی سرکوب خونین اعتراضات روز سه شنبه در زندان مرکزی اهواز ، تعداد زیادی از زندانیان سیاسی بند 5 از زندان مرکزی اهواز در منطقه شیبان به بازداشتگاههای مخفی وزارت اطلاعات در اهواز منتقل شدند.

آنها شکنجه شده اند و انتظار می رود طی روزهای آینده به زندان های مختلف منتقل شوند.

از جمله این زندانیان مهندس محمد علی عموری، عبدالزهرا هلیچی، سید یابر آلبوشوکه و سید مختار آلبوشوکه ، به اداره اطلاعات اهواز در شرایطی به اداره اطلاعات اهواز انتقال داده شده‌اند که منابع محلی از زخمی و کشته شدن چندین زندانی خبر دادند.

خانواده های این زندانیان می ترسند که فرزندانشان تحت شکنجه آسیب ببینند یا کشته شوند.

بنا بر گزارش ها ، بیش از 18 نفر در روز دوشنبه در زندان سبیدار و پنج نفر در زندان مرکزی کشته شدند. حدود 400 بیمار زخمی و سوخته به بیمارستان های الاحواز منتقل شدند.

زندانیان زندان شیبان در الاحواز اخیراً اعتراض خود را بر علیه وضعیت بهداشتی این زندان و ترس از هاله انجام داده اند و همین امر باعث شده نیروهای امنیتی درگیر آنها شوند.

برخی از زندا‌ن‌های ایران در روزهای گذشته شاهد اعتراض زندانیان به ندادن مرخصی و شرایط زندان بودند که در پاره‌ای موارد به شورش منجر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد