آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی شد

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه ۱۵مهر ۹۹ با صدور بیانیه ای خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران شد.


 میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد ضمن انتشار بیانیه ای از ایران خواست تا هرچه سریعتر زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر را آزاد کند.


کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد در این بیانیه از جمله نوشت: «ایران در منطقه بیشترین آسیب را از کووید- ۱۹ دیده است. زندان‌های کشور از جمعیت بیش از ظرفیت و بهداشت ضعیف رنج میبرد و این وضعیت در طول همه‌گیری وخیم‌تر نیز شده است. کمبود آب، وسایل بهداشتی و ضدعفونی، ناکافی بودن تجهیزات حفاظتی و تست و همچنین نبود فضا برای قرنطینه و مراقبت‌های درمان ناکافی منجر به شیوع ویروس در میان زندانیان و بنا بر گزارش‌ها تعدادی فوت شده‌ اند.»


خانم باشله همچنین در این بیانیه تاکید کرده است: «من متاسفم که مشاهده می کنم اقداماتی که برای کاهش شیوع کووید- ۱۹ طراحی شده است، علیه گروه خاصی از زندانیان به طور تبعیض آمیز به کار میرود».


کمیسر حقوق بشر ملل متحد در بیانیه خود گفت: «نا امیدکننده است که مشاهده می‌کنیم از نظام عدالت کیفری به عنوان ابزاری برای ساکت کردن جامعه مدنی استفاده می شود. ابراز نظر مخالف جرم نیست. یک حق بنیادین است که باید محافظت و حمایت شود».


وی در انتهای این بیانیه اظهار داشت: «من از مقامات ایرانی می‌خواهم که مطابق با تعهدات حقوقی بین‌المللی خود، از جمله حق دادرسی منصفانه محکومیت تمام افرادی که بدون مبنای حقوقی کافی زندانی شده‌اند را مورد بازبینی قرار دهد. من همچنین خواستار آزادی بدون قید و شرط مدافعین حقوق بشر، وکلا، زندانیان سیاسی و نیز کلیه افرادی هستم که به دلیل شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز زندانی شده‌اند، و یا به دلیل ابراز نظر مخالف یا اعمال حقوقشان از آزادیشان محروم شده‌اند».


متن کامل این بیانیه از این قرار است:

با اشاره به خطر کووید- ۱۹ ، باشله از ایران میخواهد مدافعین حقوق بشر را از زندان آزاد کند.


ژنو (۶ اکتبر ۲۰۲۰) – روز سه‌شنبه میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر از وضعیت رو به وخامت مدافعین حقوق بشر، وکلا و زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران عمیقا ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی آنان در شرایط همه‌گیری کووید- ۱۹ از مسئولین شد.


ایران در منطقه بیشترین آسیب را از کووید- ۱۹ دیده است. زندان‌های کشور از جمعیت بیش از ظرفیت و بهداشت ضعیف رنج میبرد و این وضعیت در طول همه‌گیری وخیم‌تر نیز شده است. کمبود آب، وسایل بهداشتی و ضدعفونی، ناکافی بودن تجهیزات حفاظتی و تست و همچنین نبود فضا برای قرنطینه و مراقبت‌های درمان ناکافی منجر به شیوع ویروس در میان زندانیان و بنا بر گزارش‌ها تعدادی فوت شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد