آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

کرونا در تهران؛ آمار جان‌باختگان به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده و آمبولانس‌ها سرگردانند

مقام‌های بهداشتی در تهران وضعیت شیوع کرونا در پایتخت را «فراتر از قرمز» توصیف کرده‌ و گفته‌اند شمار جان‌باختگان در این شهر به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است؛ یک مقام بیمارستانی هم می‌گوید آمبولانس‌های حامل مبتلایان به کرونا در شهر سرگردانند.

ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، می‌گوید تعداد جان‌باختگان کرونا در تهران به ۱۳ هزار و ۳۹۷ رسیده است؛ شامل هشت هزار و ۱۸۲ مرد و پنج هزار و ۱۹۷ زن.

این عضو شورای شهر به کانال تلگرامی «امتداد» گفت در روزهای اخیر بین ۱۰۰ تا ۱۳۶ نفر روزانه در تهران بر اثر کرونا جان باخته‌اند؛ تعداد فوت شدگان غیر کرونا هم روزانه حدود ۲۰۰ نفر است و به همین دلیل، به‌جز کادر درمان، کارکنان بهشت زهرا نیز تحت فشار هستند.خداکرمی با استناد به آمار بهشت زهرا گفت در روز دوشنبه ۱۱۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در تهران جان باختند که ۶۸ نفر مرد و ۴۷ نفر زن بودند.این آمار به معنای آن است که در آمار رسمی که درباره جان‌باختگان دوشنبه در کل کشور اعلام شد،‌ حدود نیمی از آنها در تهران بوده است.

آمبولانس‌های سرگردان

هم‌زمان پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، گفته است آمبولانس‌های زیادی در تهران حامل بیمار مبتلا به کرونا هستند اما چون در بیمارستان‌ها و حتی اورژانس‌ها تخت خالی برای پذیرش بیمار جدید نیست در شهر سرگردان مانده‌اند.

طبرسی روز چهارشنبه به «همشهری آنلاین» گفت تعداد مبتلایان به کرونا آنقدر زیاد است که حتی با وارد شدن بیمارستان‌های بخش خصوصی به روند درمان نیز مشکل همچنان باقی است.
این مقام درمانی همچنین بار دیگر از اجرا نشدن مصوبه محدودیت‌ها انتقاد کرد و گفت محدودیت‌های ابلاغ‌شده در تهران اصلا کارایی لازم را ندارد اما «همین محدودیت‌ها نیز جدی گرفته نمی‌شود».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد