آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

جزییاتی از بازداشت و قتل کژوان الماسی در شهریار

یک هفته پس از قتل یک جوان سنندجی در شهریار، ایران اینترنشنال در گفت‌وگو با چند تن از همراهان او در آن شب، به جزییات جدیدی دست یافته است.


کژوان الماسی پنجشنبه گذشته هنگامی که در یک میهمانی خصوصی در یک باغ در شهریار حضور داشت، با یورش ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد و ساعاتی بعد گزارش شد که او با گلوله به قتل رسیده است.


بر اساس اطلاعاتی که به ایران اینترنشنال رسیده، کژوان پس از بازداشت به شیوه‌ای که فعلا معلوم نیست از پشت سر هدف شلیک گلوله ماموران قرار گرفته و پس از انتقال به «بیمارستان سجاد» شهریار، در اتاق عمل جان باخت.


پزشکان به خانواده کژوان گفته‌اند او را در حالی‌ که نیمه‌جان بود به بیمارستان آوردند و برای پزشکان مشخص شد که انتقال او به بیمارستان با تاخیر بسیاری صورت گرفته است.


تصویری از جواز دفن کژوان الماسی به دست ایران اینترنشنال رسیده که تایید می‌کند علت مرگ این جوان کُرد اصابت گلوله و خونریزی داخلی ناشی از آن بوده است. 

این جواز دفن را اداره‌ کل پزشکی قانونی استان تهران روز دوشنبه ۲۱ مهر صادر کرده و در آن، تاریخ مرگ کژوان الماسی ۱۸ مهر ذکر شده است.


همچنین بنابر اطلاعاتی که به ایران اینترنشنال رسیده، نسیم احمدی، سرایدار ۲۹ ساله باغ که اهل افغانستان بود،


 بدون اینکه اجازه یابد با خانواده‌اش که در باغ ساکن‌اند دیدار کند، پس از دو روز نگهداری در اردوگاه ورامین، روز سه‌شنبه رد مرز شده است. مشخص نیست که او به افغانستان رسیده است یا نه. 

شاهدانی که در آن شب همراه کژوان بوده‌اند به ایران اینترنشنال گفتند ماموران پلیس امنیت شهریار حدود ساعت ۲۳:۳۰ پنجشنبه ۱۷ مهر بدون نشان دادن مجوز یا حکم ورود به ملک خصوصی، به زور وارد باغی در یکی از کوچه‌های فرعی میدان بسیج در شهریار شدند.


به گفته شاهدان،  تعداد ماموران چهار نفر بود که سوار بر دو خودرو سمند و پراید به محل باغ آمدند و به اسلحه، شوکر، دستبند، گاز اشک‌آور و اسپری مجهز بودند.


حاضران در باغ ۸ بزرگسال و ۲ کودک بودند و ماموران با پرخاش به انها، مدعی شدند که میهمانی در شب اربعین ممنوع است و آن‌ها مرتکب تخلف شده‌اند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد