آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

مسعود مردانی: تعداد فوتی‌های کرونا ۲/۵ برابر آمار رسمی است

یک عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران را که وزارت بهداشت ایران هر روز اعلام می‌کند «غیرواقعی» دانست و گفت که آمار واقعی «دو و نیم برابر» آمار رسمی است.


خبرگزاری ایسنا روز سه‌شنبه ۲۹ مهر اظهارات مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، را یک روز پس از رکورد آمار قربانیان کرونا در کشور منتشر کرد.


بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز ۲۸ مهر، ۳۳۷ نفر بر اثر کرونا در ایران جان باختند.


آقای مردانی با اشاره به این آمار گفته است: «این آمار هم واقعی نیست و برای آنکه بدانیم در واقعیت چند نفر روزانه تلف می‌شوند این عدد باید ضرب در ۲.۵ شود تا عدد اصلی به دست آید».


از سوی دیگر علی‌اکبر حقدوست، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه،‌ در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره رسیدن ایران به «قله انتقال ویروس» هشدار داده و گفته است: «احتمالا در هفته‌های آینده، تمامی نقاط شهری و روستایی کشور گرفتار وضعیت خطرناک بیماری خواهند شد.» 


پیش از این نیز شماری از منابع مستقل نسبت به درستی آمارهای روزانه وزارت بهداشت ایران تردیدهای جدی وارد کرده و اعلام کرده بودند که دست‌کم در زمینه مرگ‌ومیر، آمار واقعی چند برابر آمار دولتی است.


خبرگزاری مهر هم در گزارشی با عنوان «کرونا در ایران روی خط مرگ»، نوشته است: شرایط در کشور به گونه‌ای است که «از هر فوتی در ۷ دقیقه و ۶ دقیقه به یک فوتی در ۴ دقیقه رسیده‌ایم».


وزارت بهداشت ایران در هفته‌های اخیر از افزایش شمار مبتلایان و بیمارانی که در شرایط وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه در سراسر کشور بستری هستند خبر می‌دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد