آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

ایالات متحده عوامل سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ در ایران را تحریم می‌کند

 رویترز با استناد به سه منبع آگاه گزارش داد که انتظار می رود ایالات متحده تا هفته آینده مقامات ایرانی را که در سرکوب معترضان در سال گذشته دست داشتند تحریم کند.


براساس این گزارش ، منابعی که خواستند هویتشان مشخص نشود ، گفتند که این تحریم ها در سالگرد سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ اعمال می شود ، که خونین ترین اعتراضات مردمی پس از انقلاب 1979 به شمار می رود.


یک منبع به "رویترز" گفت که این تحریم ها که هفته آینده اجرایی خواهد شد ، شامل طیف گسترده ای از اقدامات علیه چندین فرد و ده ها نهاد ایرانی است.


براساس این گزارش ، وزارت خارجه آمریکا و نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکنون از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.


رویترز گزارش داد که مقدمات این تحریم ها از چند ماه پیش آغاز شده است ، زیرا واشنگتن قصد دارتحریم هایی را علیه افرادی که در کشتار غیرنظامیان دست دارند اعمال کند.تصویری از اعتراضات آبان ۹۸

یکی از منابع به "رویترز" گفت که افرادی که توسط ایالات متحده مجازات خواهند شد ، مقامات امنیتی و دولتی در جمهوری اسلامی خواهند بود.


پیش از این ، رویترز به نقل از سه مقام وزارت کشور ایران گفته بود که در اعتراض به افزایش ناگهانی بهای سوخت ، در طی اعتراضات دو هفته ای درآبان ۹۸ ، حدود 1500 نفر از جمله 17 نوجوان و 400 زن کشته شدند.


 این در حالی است که وزارت کشور ایران اعلام کرد حدود 225 نفر در این اعتراضات کشته شده اند.


به گفته آنها، این تحریم‌ها علاوه بر افراد شامل مقامات دولتی و امنیتی ایران نیز خواهد شد.


اعتراضات آبان گذشته بلافاصله پس از آغاز متوجه کلیت حکومت ایران و رهبرانش شد و معترضان خواستار پایان دادن به جمهوری اسلامی شدند. این اعتراضات گستره وسیعی داشت و بسیاری از شهرهای ایران از شمال تا جنوب را دربرگرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد