آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

«کشف ۱۵ سایت و حساب اینترنتی فعال» در زمینه خرید و فروش نوزاد در ایران

رئیس پلیس فتا تهران از کشف «۱۵ سایت و حساب» اینترنتی فعال در زمینه «خرید و فروش نوزاد» خبر داده است که توسط «فرد خاصی مدیریت می‌شود».

به گزارش روز سه‌شنبه ۲۰ آبان سایت پلیس، داود معظمی گودروزی همچنین از پیدا شدن «دو نوزاد چندماهه و چند روزه» و بازداشت «تعداد کثیری» از افرادی که در زمینه خرید و فروش کودکان فعال بوده‌اند، خبر داد.

به گفته رئیس پلیس فتا، «در بسیاری از این معاملات حتی نوزادی به فروش نمی‌رسد» و «کلاهبرداری از خواهان نوزادان صورت می‌گیرد».

تیرماه امسال نیز رئیس پلیس تهران از بازداشت سه نفر در ارتباط با پرونده فروش اینترنتی نوزاد خبر داده بود که نوزادان را با قیمت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رساندند.
عکس آرشیوی است
مقایسه این قیمت‌ها با قیمت فروش نوزادان در سال ۹۵ که بر اساس برخی گزارش‌ها حداکثر به پنج میلیون تومان می‌رسید، نشان‌دهنده رشد ۸ تا ۱۰ برابری ارقام خرید و فروش نوزاد می‌داد.

در ایران اگرچه قوه قضائیه خرید و فروش کودک «حتی با عنوان فرزندخواندگی» را «اقدامی مجرمانه» اعلام کرده‌ ولی خرید و فروش نوزدان در ایران بحثی سابقه‌دار است.

سال ۹۴ در گزارشی جنجال‌برانگیز، یک عضو شورای شهر تهران خبر داد که برخی زنان «کارتن‌خواب و روسپی» نوزادان خود را پس از زایمان در برخی از بیمارستان‌های «جنوب و مرکز شهر»، در نزدیکی بیمارستان‌ها به قیمت «۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان» می‌فروشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد