آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آمار رسمی کرونا؛ مرگ حدود ۵۰۰ ایرانی دیگر، وزیر کشور: آمارسازی و مخفی‌کاری نکنید

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، با مرگ ۴۸۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.


به گزارش ایرنا، سیما لاری روز دوشنبه گفت در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ آبان ۱۳۹۹)، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۱۳۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۷۷۵ هزار و ۱۲۱ نفر رسید.


لاری افزود که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


آمارهای رسمی وزارت بهداشت همواره محل تردید و ابهام بوده و آمار واقعی تا چهار برابر آمار رسمی برآورد شده است.


در همین پیوند، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، امروز دوشنبه در نشست در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خطاب به فرمانداران گفت: «آمارسازی و مخفی‌کاری نباید داشته باشیم، این جان مردم است و بر اساس این آمار دکتر نمکی تصمیم می‌گیرد.»


او توضیح بیشتری در مورد «آمارسازی‌ها و مخفی‌کاری‌ها» نداد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد