آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

کرونا در ایران؛ در شبانه‌روز گذشته بیش از ۷۵۰۰ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۸۵ بیمار تازه مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند و ۶۱ نفر نیز جان خود را از دست دادند.


به این ترتیب آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۵۸ هزار و ۶۸۶ نفر رسید. از میان مبتلایان جدید نیز بیش از ششصد تن در مراکز درمانی بستری شده‌اند.


سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز ۲۲ بهمن، در گزارش روزانه خود همچنین گفت که ۳۷۴۳ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.


درستی این آمار مورد تردید جدی است و منابع گوناگون، از چهره‌های سیاسی داخلی گرفته تا ناظران و کارشناسان مستقل، شمار واقعی مبتلایان و درگذشتگان کووید ۱۹ در ایران را چند برابر آمار رسمی می‌دانند.



خانم لاری از شهروندان خواست در ایام تعطیلات کنونی از اقدام به سفر خودداری کنند. او سفرهای بین شهری و افزایش تردد در جاده‌ها را یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری عنوان کرد.


این درخواست در حالی مطرح می‌شود که دولت اقدامی برای ممانعت از انجام سفرهای بین‌شهری انجام نمی‌دهد.


روز چهارشنبه، رضا نجاتی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان، از قرار گرفتن چهار شهر این استان در وضعیت نارنجی و بازگشت محدودیت‌های این وضعیت به این شهرها خبر داد.


او در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد که اهواز، کارون، شادگان و رامهرمز روز چهارشنبه در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفتند و تردد در این شهرها نیز «از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و بر این موضوع به شدت نظارت می‌شود.»


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن اعلام کرد که در فاز نخست واکسیناسیون همگانی در کشور، حدود ۱۰ هزار نفر از کادر درمان در ۶۳۵ بیمارستان واکسینه می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد