آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

بهنام محجوبی، سه روز پس از انتقال از زندان اوین به بیمارستان، درگذشت

ابراهیم الله‌بخشی، از دوستان بهنام محجوبی، خبر داد که این درویش زندانی، سه روز پس از انتقال از زندان اوین به بیمارستان لقمان جان خود را از دست داده استو او نوشت: بهنامم آزاد شد. 


شامگاه دوشنبه و ساعاتی قبل از جان‌باختن بهنام محجوبی در بیمارستان لقمان تهران، یک منبع مطلع به ایران اینترنشنال گفت که مسئولان بهداری زندان اوین با خودداری از اعزام فوری بهنام محجوبی، درویش محبوس در این زندان، عامدانه جان او را به خطر انداخته‌اند: «بهنام در یک فاصله زمانی کوتاه دو بار دچار حمله عصبی شد، اما مسئولین بهداری هر دو بار با خودداری از معاینه و اعزام او به خارج از زندان، او را به بند باز گردانند.»   


به گفته این منبع، وقتی همبندان بهنام محجوبی، او را پس از یک حمله عصبی دیگر و برای بار سوم به بهداری منتقل کردند، پزشک کشیک گفت او را به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد اعزام می‌کند: 

«یکی از بچه‌ها به نام سجاد، خیلی عصبانی شد و خودزنی کرد و اعتراض او و سایر زندانیان، بهداری را در نهایت ناچار کرد بهنام را پس از تهوع، از دست دادن قدرت تکلم و خونریزی گوش، بامداد شنبه، بیست و ششم بهمن، به بیمارستان لقمان منتقل کنند.»


این منبع افزود که در پرونده بهنام محجوبی در بهداری اوین، علت اعزام او به بیمارستان لقمان، مسمومیت دارویی اعلام شده است «در حالی‌که او روزانه از بهداری دارو می‌گرفت و همان‌جا در حضور بهیار دارو را مصرف می‌کرد، بهداری مدعی است بهنام به علت داروی زیاد مسموم شده است.



 آن‌ها به جای اعزام بهنام برای درمان، مرتب به او داروی خواب‌آور داده‌اند و موجب مسمومیت عمدی او شده‌اند اما الان دارند خودش را مقصر این وضعیت نشان می‌دهند.» 


این منبع به ایران اینترنشنال گفت، دوستان زندانی بهنام محجوبی معتقدند آن‌چه بر سر او آمده است، از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده زندان برای قتل زندانیانی است که «زیادی دردسر دارند». 


او گفت که «در یکی از اعزام‌های اجباری بهنام به تیمارستان امین‌آباد، یک بیمار بستری در آن‌جا، چنان محکم در گوش بهنام سیلی زده، که پرده گوش او پاره شده و مدت‌ها درد داشت و کار به خونریزی گوش او رسید، اما درمانگاه زندان و مقامات بالادستی آنان، گویی از زجر دیدن زندانیان لذت می‌بردند و هیچ تلاشی برای درمان او انجام ندادند.»


یکی از نزدیکان بهنام محجوبی هم می‌گوید در بیمارستان لقمان، پزشکان زمانی که تلاش کرده‌اند معده او را برای رفع مسمومیت شستشو دهند، مرتکب خطای حرفه‌ای شده‌اند و بخشی از محتویات معده او وارد ریه‌اش شده و در نتیجه آن، ریه‌های او از کار افتاده است. 


در حال حاضر «سطح هوشیاری بهنام به ۳ رسیده است و بهنام اکنون با دستگاه زنده است و پزشکان گفته‌اند تنها معجزه‌ای ممکن است موجب خروج او از کما شود.» 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد