آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

زلزله گناوه پنج مصدوم بر جای گذاشت؛ «نیروگاه اتمی بوشهر آسیب ندیده است»

در پی وقوع زمین‌لرزه‌‌ای به‌بزرگی حدودا شش درجه در استان بوشهر، حدود ده روستا دچار خسارت شدند. این زلزله در استان‌های فارس و خوزستان نیز احساس شد.


به گزارش رسانه‌های ایران، ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه مرز استان‌های فارس و بوشهر (منطقه بندرگناوه و دیلم) را لرزاند. این زلزله خسارت جانی به همراه نداشته و عمده آسیب‌ها به سازه‌های قدیمی وارد شده است.


این زلزله تا کنون ۲۵ پس‌لرزه به بزرگی ۲.۶ تا ۴.۴ درجه داشته است. بیش از ۲۰ درصد جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.


روابط عمومی نیروگاه بوشهر نیز اعلام کرد که زلزله روز یکشنبه هیچ‌گونه آسیبی به تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرده است.


در اطلاعیه روابط عمومی این نیروگاه آمده که «وضعیت تمامی تاسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل بوده و در روند انجام فعالیت‌های جاری نیروگاه نیز خللی رخ نداده است».


عکس آرشیوی است


غلامرضا مهرجو، فرماندار شهرستان گناوه، شمار مصدومان این حادثه را چهار نفر اعلام کرد. با این حال، محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی سازمان هلال احمر گفته است که ‌زلزله گناوه تاکنون پنج مصدوم داشته که چهار نفر در گناوه و یک نفر هم در دیلم آسیب دیده‌اند.


سخنگوی هلال احمر با اشاره به گزارش میدانی تهیه شده توسط گروه‌های ارزیاب اعزامی به مناطق زلزله‌زده افزود: «تخریب و ترک‌خوردگی دیوارهای منازل گزارش شده و ۵۲۰۰ تخته چادر آماده است تا در صورت نیاز توزیع شود».


او یادآور شد که تاکنون ۲۰۰ تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.


فرماندار بوشهر هم گفته است که ارزیابی کامل از خسارات وارد شده به مناطق روستایی تا روز دوشنبه امکان‌پذیر خواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد