آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

هشدار درباره شیوع گسترده گونه هندی ویروس کرونا در مناطق مختلف ایران

در حالی که وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به گونه هندی ویروس کرونا را ۱۷ نفر و تعداد استان‌های درگیر با این ویروس را ۵ استان اعلام می‌کند، اما بر اساس آمارهای تفکیکی، تعداد واقعی مبتلایان بیشتر از آمارهای رسمی برآورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه، یک خرداد گفته است که تاکنون شش نفر در بوشهر، چهار نفر در قم، سه نفر در یزد، سه نفر در البرز و یک نفر در آبادان مبتلا به گونه هندی ویروس کرونا شناسایی شده‌اند.

در همین حال، شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز شنبه از مثبت شدن تست کرونای دو تبعه هندی ساکن خرمشهر خبر داد.

سازمان بنادر و دریانوردی هم روز شنبه اعلام کرد که تست کرونای دو تن از خدمه شناور پاکستانی در بندرچابهار مثبت اعلام شده است.

سعید نمکی،‌ وزیر بهداشت ایران نیز ۱۵ اردیبهشت گفته بود که در ماکو و شوط واقع در آذربایجان غربی در مجموعه‌ای که توسط کارگران هندی اداره می‌شود، حداقل ۱۰ مورد ابتلا به ویروس هیبرید هندی-کالیفرنیایی تایید شده است.

فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، نیز روز ۲۳ اردیبهشت از مرگ یک نفر به دلیل ابتلا به گونه جهش‌یافته هندی در این استان خبر و درباره چرخش گسترده ویروس‌های جهش‌یافته در این استان به دلیل حضور اتباع خارجی هشدار داده بود.


علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا هم روز شنبه درباره شیوع گونه‌های هندی و آفریقایی ویروس کرونا در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هشدار داده و گفته است: «اگر پروتکل‌ها درست رعایت نشود، ممکن است مانند خوزستان که ابتدا سوش انگلیسی در آنجا شایع شد و سپس به همه جا رسید این روند در این سه استان‌ هم تکرار شود.»

گونه هندی ویروس کرونا، بنا بر اعلام متخصصان این کشور از سرعت سرایت‌پذیری و قدرت کشندگی بیشتری در مقایسه به گونه‌های قبلی برخوردار است.

وزارت بهداشت ایران روز شنبه، یک خرداد شمار قربانیان را ۱۸۷ و آمار مبتلایان کرونا در کشور را بیش از هشت هزار نفر در یک‌شبانه روز گذشته اعلام کرد.

به این ترتیب آمار کل جان‌باختگان از ابتدا شیوع کرونا در ایران به ۷۸ هزار و ۳۸۱ نفر و شمار کل مبتلایان به دو میلیون و ۸۲۴ هزار نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران به طور روزانه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد ولی بر اساس برآورد سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران، سه تا چهار برابر آماری است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد