آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

نرگس محمدی در یک حکم جدید به ۸۰ ضربه شلاق، زندان و جریمه مالی محکوم شد

نرگس محمدی، سخنگو و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، طی حکمی تازه از سوی قوه قضائیه به ۸۰ ضربه شلاق تعزیری، ۳۰ ماه حبس تعزیری و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

تقی رحمانی، فعال سیاسی در تبعید و همسر خانم محمدی، روز یکشنبه دوم خرداد این خبر را در کانال تلگرامی و همچنین حساب اینستاگرام خود منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران روز ۲۹ اردیبهشت رای نهایی خود مبنی‌بر محکومیت نرگس محمدی را صادر و به این فعال مدنی ابلاغ کرده است.

خانم محمدی در این پرونده جدید، از بابت اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» و «تخریب شیشه‌ها» و «افترا» در مورد اتهام شکنجه‌گری و ضرب و جرح مجرم شناخته شده است.

نرگس محمدی، فعال مدنی و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران
انتشار «بیانیه مبارزه با اعدام» و همچنین «تحصن دی‌ماه سال ۹۸ در اعتراض به کشتار مردم در اعتراضات سراسری» از موارد اتهامی نرگس محمدی برشمرده شده است.

این اتهامات پیشتر در بهمن ۹۸ در زندان زنجان به نرگس محمدی تفهیم شده بود. نام غلامرضا ضیائی، رئیس زندان اوین، در ردیف شاکیان خانم محمدی در این پرونده درج شده است.

این فعال حقوق بشر روز ۹ اسفند پارسال با انتشار ویدئویی تاکید کرد که نه تنها در «هیچ» مرحله‌ای از رسیدگی به این پرونده شرکت نمی‌کند، بلکه «قطعا» از رای صادره از سوی محاکم قوه قضاییه «سرپیچی» خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد