آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

نقش "مشکوک" قطر در غزه

روزنامه اسرائیلی ، هاآرتص ، گفت که قطر از طریق حمایت مالی از حماس نقش بسیار خطرناکی را در نوار غزه بازی می کند ، خاطرنشان کرد که دوحه در آینده می تواند دلیلی برای دامن زدن به درگیری دیگری بین جنبش و اسرائیل باشد.

این منبع اظهار داشت که قطر بودجه ای به حماس می رساند ، اما این حمایت که نقش آرام کننده را بازی می کند ، به اوضاع نمی پردازد ، بلکه آن را در برابر آشفتگی های بزرگ آسیب پذیر می سازد.

و هاآرتص گزارش داد آنچه در حال حاضر به نظر می رسد این است که قطر از حمایت سخاوتمندانه خود از حماس دست برداشته و در صورت فوریت یافتن نیاز به آن وجوه ، "کمربند را محکم" می کند.

این روزنامه فاش کرد که مدیر اطلاعات اسرائیل ، "موساد" ، در ماه فوریه گذشته ، برای ترغیب قطری ها به ادامه حمایت از حماس ، به یک سفر مخفیانه از قطر رفته است ، زیرا توقف عرضه پول نقد می تواند منجر به تشدید مرز در اسرائیل.

قطر از سال 2012 بیش از یک میلیارد دلار در اختیار حماس قرار داده است ، اما این حمایت در مدت زمان خطرناک دیگر دیده نمی شود.
قطر وحماس.. لماذا وإلى أین؟
در صورت عدم حمایت قطر ، حماس دوباره به گزینه تشدید با طرف اسرائیلی متوسل خواهد شد ، که نشان می دهد پول دوحه آرامبخش یک جنبش سیاسی بود و راه حلی برای معضل ارائه نداد.

اگر قطر این بودجه را تأمین کند ، این کار را از نظر انسانی به منظور کمک به ساکنان غزه انجام نمی دهد ، بلکه هدف آن کمک به حماس و رهبران وابسته به اخوان و همچنین ایجاد جایگاهی برای نفوذ منطقه ای دوحه است. .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد