آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

ضرب و شتم خانواده برادران افکاری در مقابل زندان شیراز

سعید افکاری، برادر نوید افکاری، از ضرب و شتم و بازداشت اعضای خانواده خود که در اعتراض به حبس دو برادر دیگرش به زندان عادل‌آباد شیراز مراجعه کرده بودند، خبر داد.


آقای افکاری در توییتی نوشت که خانواده و تعدادی از اقوام او که روز شنبه در اعتراض به ۲۸۰ روز حبس برادرانش وحید و حبیب، مقابل در زندان عادل‌آباد شیراز حاضر شده بودند، به دست ماموران لباس‌شخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.


به گفته آقای افکاری، در جریان این برخوردها خواهر او و یکی از زنان همراه آن‌ها بازداشت و ساعتی بعد آزاد شده‌اند.


او همچنین گفته که گوشی‌ همراه آن‌ها نیز ضبط شده است.


حبیب و وحید افکاری


وحید و حبیب افکاری به اتفاق برادرشان نوید افکاری، در جریان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت و به «محاربه» و قتل کارمند یک نهاد امنیتی متهم شدند.


نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله، با وجود ابهامات فراوانی که از سوی وکلایش اعلام شد و به رغم کارزار جهانی در مخالفت با اعدامش، ۲۲ شهریور ۹۹ اعدام و شبانه دفن شد. حبیب و وحید افکاری هم به ۵۴ سال و ۲۷ سال زندان محکوم شدند.


سازمان عفو بین‌الملل با انتشار فراخوانی در ۱۷ خرداد، خواستار فشار جهانی بر مقامات جمهوری اسلامی از جمله رئیس قوه قضاییه برای آزادی حبیب و وحید افکاری شده است.


در این فراخوان، حبس برادران افکاری در سلول‌های انفرادی از نظر قوانین بین‌المللی مصداق «بازداشت بی‌ضابطه» خوانده شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد