آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

دیوان عالی درخواست اعاده دادرسی علیرضا فرشی، فعال مدنی، را رد کرد

گزارش‌ها حاکی است درخواست اعاده دادرسی پرونده علیرضا فرشی، فعال مدنی آذری که در زندان تهران بزرگ (فشافویه) در حبس است، از سوی دیوان عالی کشور رد شده است.


آقای فرشی در اسفندماه ۱۳۹۲ در پی شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در نسیم‌شهر تهران بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه تا پایان زمان دادرسی آزاد شد.


این فعال مدنی در سال ۱۳۹۵ از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب بهارستان به ۱۵ سال زندان و دو سال تبعید محکوم شد. بعدتر شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران، حکم او را به دو سال زندان و دو سال تبعید کاهش داد.


آقای فرشی سرانجام در ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ برای تحمل دوره محکومیت دو ساله خود توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان منتقل شد.


علیرضا فرشی، فعال مدنی آذربایجان غربی


علیرضا فرشی در پرونده‌ای دیگر از بابت اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به «۴ سال و دو ماه حبس تعزیری و مجازات تکمیلی ممنوعیت ۲ ساله از عضویت در دستجات و گروه‌های سیاسی و ۲ ماه کار اجباری در سازمان بازیافت زباله‌های تهران» محکوم شد. این حکم بعدتر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.


اواخر تیرماه امسال، هجده نهاد و سازمان مدافع حقوق بشر در ایران با انتشار بیانیه‌ای مشترک، ضمن ابراز نگرانی درباره بدرفتاری‌های متعدد با علیرضا فرشی، خواستار «آزادی فوری» و دسترسی او به مراقبت‌های پزشکی لازم شده بودند.


گفته می‌شود علیرضا فرشی به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی در زندان در معرض خطر از دست دادن بینایی خود از ناحیه چشم چپ است. پزشکان همچنین هشدار داده‌اند که او باید برای معالجه دیابت و کنترل قند خون، تحت مداوا قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد