آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

کرونا در ایران؛ افزایش ۲.۵ برابری مرگ و میر در «پیک پنجم»،۴۰ درصد قربانیان در تهران

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در تهران ضمن اشاره به افزایش ۲.۵ برابری مرگ و میر کرونا در «پیک پنجم» گفت که تاکنون ۴۰ هزار نفر بر اثر این بیماری در تهران جان‌ باخته‌اند.


سعید خال روز شنبه، ۳۰ مرداد، به خبرگزاری ایسنا گفت که از ۱۸ ماه گذشته یعنی از زمان شیوع کرونا در ایران تاکنون، ۴۰ درصد قربانیان کرونا در کشور در این آرامستان به خاک سپرده شده‌اند.


آقای خال آمار مرگ‌ و میر به دلیل کرونا در تاریخ این آرامستان را «بی‌سابقه» و حتی بیش از دوران جنگ ایران و عراق خواند و گفت که بیشترین آمار جان‌باختگان کرونا مربوط به اوج‌گیری اخیر موسوم به «موج پنجم» بوده و این آمار به بیش از ۲۰۰ مورد در روز هم رسیده و «روزهای ملتهب» هم‌چنان ادامه دارد.


در همین حال وزارت بهداشت ایران روز شنبه از جان باختن ۵۴۴ و شناسایی بیش از ۲۴ هزار بیمار جدید در یک‌ شبانه‌روز گذشته خبر داد.


بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۱ هزار و ۳۵۴ و شمار کل مبتلایان به ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۹۵ نفر رسید.


بر اساس گزارش اخیر وزارت بهداشت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها به‌ سر می‌برند.


آمار کرونا در ایران در حالی به‌صورت روزانه منتشر می‌شود که سازمان نظام پزشکی ایران پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام کرده بود.


علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران نیز اخیرا از «پنهانکاری» مقامات ایران در ارائه آمار واقعی جان‌باختگان کرونا به سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد