آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

کرونا در ایران؛ شیب ابتلا دوباره صعودی شد

آمار رسمی کرونا در ایران نشان می‌دهد که به‌رغم روندِ به‌نسبت کاهشی تا روز جمعه ۱۲ شهریور، منحنی آمار مبتلایان از آغاز هفتۀ جاری مجدداً افزایشی شده تا جایی که بر اساس آمار رسمی طی ۲۴ ساعت گذشته این عدد به ۲۷ هزار و ۵۷۹ مبتلا رسیده است.

بر اساس گزارش دوشنبه ۱۵ شهریور وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته همچنین دست‌کم ۵۸۳ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند و نزدیک چهار هزار نفر از بیماران جدید نیز در مراکز درمانی بستری شدند.

بر اساس آمار رسمی، شمار جان‌باختگان کرونا اکنون به ۱۱۱ هزار و ۲۵۷ نفر رسیده است. این در حالی است که برخی منابع دیگر آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند و روزنامهٔ جوان، وابسته به سپاه، نیز در شمارهٔ اول شهریور خود اظهارات دبیر انجمن اپیدمولوژیست‌های ایران را بازتاب داد که در آن ارزیابی شده بود آمار واقعی جان‌باختگان کرونا در ایران «هفت برابر آمار رسمی است».
در حال حاضر هفت هزار و ۶۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت نظر قرار دارند.

همزمان خبرگزاری تسنیم به‌نقل از یک گروه کارشناسی اعلام کرده است که جهش آمار مرگ‌ومیر در یک روز «بیانگر این نکته است که هنوز باید منتظر افزایش این آمار باشیم، چون تغییر محسوسی در نرخ بستری و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ایجاد نشده است».

کارشناسان می‌گویند تنها راه کنترل شیوع ویروس «رسیدن به سطح ایمنی هفتاد درصدی جامعه» است، اما در حال حاضر فقط حدود ۹ میلیون نفر از جمعیت ۸۳ میلیونی ایران موفق شده‌اند دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد