آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

تجمع اعتراضی مقابل سفارت پاکستان در تهران

در پی انتشار گزارش‌هایی از «حملات هوایی پاکستان» به مواضع گروه «جبهه مقاومت ملی» به رهبری احمد مسعود در پنجشیر، گروهی از افغان‌های مقیم تهران مقابل سفارت پاکستان دست به اعتراض زدند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضان روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور مقابل سفارت اسلام‌آباد در تهران شعارهایی علیه طالبان، دولت اسلام‌آباد و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان سر داده‌اند.

طی روزهای گذشته طالبان حملات خود به دره پنجشیر، تنها منطقه‌ای که در افغانستان به تسخیر این گروه افراطگرا درنیامده، را افزایش داده است و برخی گزارش‌ها حاکی است که پاکستان با حملات هوایی و پهپادی به طالبان «کمک کرده است.»

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، نیز روز دوشنبه اعلام کرد: «حمله دیروز طالبان به وضوح نشان داد که نیروهای بیگانه همسو و در کنار طالبان در مقابل ملت افغانستان از دیرباز قرار داشتند و هنوز حضور دارند.»
یکی از تجمعات اعتراضی قبلی در برابر سفارت پاکستان در تهران
در این میان رسانه‌های هندی بامداد دوشنبه ۱۵ شهریور گزارش دادند که بالگردها و پهپادهای پاکستان در جریان حمله نیروهای طالبان به دره پنجشیر اقدام به حمله به مواضع «جبهه مقاومت ملی» کرده‌اند. پاکستان هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

در حملات هوایی روز گذشته فهیم دشتی، سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر کشته شد. وی ۱۳ شهریورماه، هم‌زمان با سفر رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به کابل، طی توئیتی گفته بود که هیئت پاکستانی «به منظور کمک به طالبان» جهت تصرف پنجشیر به افغانستان آمده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان پیش از این، موضوع کمک‌های اخیر ارتش پاکستان به طالبان را رد کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد