آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آزار و اذیت جسمی بازرسان زن در ایران انتقاد کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۲۴ شهریور با صدور بیانیه‌ای، به آزار و اذیت بازرسان زن این آژانس توسط نگهبانان تاسیسات هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و موارد گزارش‌شده را «غیرقابل قبول» خواند.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت جورنال» به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد نگهبانان تاسیسات هسته‌ای ایران طی چند ماه گذشته بارها بازرسان زن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد آزار جسمی قرار داده‌اند.

این روزنامه در شماره روز ۲۳ شهریور خود نوشته بود: مواردی که قبلا در تاسیسات هسته‌ای نطنز اتفاق افتاده ولی گزارش نشده بود، شامل لمس نامناسب بدن بازرسان زن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط نگهبانان مرد و دستور به درآوردن برخی از لباس‌های آ‌ن‌ها بوده است.

در بیانیه آژانس که در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته، آمده است که آژانس «بلافاصله و قاطعانه» این مسئله را با ایران مطرح کرد و به‌صراحت خواستار جلوگیری از بروز و تکرار چنین موارد غیرقابل قبولی شد.
مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین
این بیانیه می‌افزاید که از وقتی آژانس موضوع را با ایران در میان گذاشته است، وقایعی از این قبیل گزارش نشده است.

ساعاتی پس از گزارش وال استریت جورنال، کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در واکنشی توئیتری نوشت، «اقدامات امنیتی در تاسیسات هسته‌ای ایران به طور منطقی تشدید شده و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تدریج با قواعد و مقررات جدید کنار آمده‌اند».

برخی دیپلمات‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند که علنی کردن این موارد ممکن است به روابط آژانس و ایران که به تازگی به توافق دست یافته‌اند، لطمه بزند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد