آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

وزیر بهداشت ایران: موج ششم کرونا در آبان‌ماه قطعی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می‌گوید موج ششم کرونا در آبان‌ماه قطعی است.

بهرام عین‌اللهی روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه گفت: «ما این نگرانی را داریم و می‌دانیم که قطعا ایجاد خواهد شد».

تاکنون پنج موج سنگین شیوع کرونا در ایران ثبت شده و بنابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت، حدود ۱۲۵ هزار نفر در کشور قربانی کرونا شده‌اند؛ اما آمارهای ثبت احوال نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا حداقل دو برابر آمارهای رسمی است.

آقای عین‌اللهی در ادامه مدعی شده است که تاکنون ۱۲۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شده و به طور قطع به ۱۸۰ میلیون دُز خواهد رسید.

بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون ۷۴ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و تنها کمی بیش از ۳۰ درصد جمعیت ایران هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تاکنون پنج موج سنگین شیوع کرونا در ایران ثبت شده و بنابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت، حدود ۱۲۵ هزار نفر در کشور قربانی کرونا شده‌اند.

این در حالی است که بیش از ۳۶ درصد جمعیت جهان واکسینه شده و ایران حتی از متوسط جهانی نیز کمتر واکسیناسیون داشته است.

با این‌حال وزیر بهداشت ایران مدعی شده است «امروز سازمان‌های بین المللی تعجب کرده‌اند که چه اتفاقی افتاده است که حجم واکسیناسیون در ایران تا این اندازه رشد کرده است».

این در حالی است که حتی کشورهای منطقه مانند ترکیه با ۵۷ درصد واکسیناسیون کامل، امارات با بیش از ۸۶ درصد، قطر ۷۷ درصد، عربستان ۶۰ درصد، بحرین ۶۷ درصد، عمان ۴۵ درصد و آذربایجان ۴۲ درصد بسیار جلوتر از ایران هستند و همه این کشورها تزریق دُز سوم واکسن کرونا را نیز آغاز کرده‌اند.

آقای عین‌اللهی نیز گفته است «برای آنکه خیال‌مان راحت شود حتما باید به ۸۰ درصد مردم دو دُز واکسن تزریق شود».
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد