آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

تجمع خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی مقابل دادگاه؛ اسماعیلیون: دادگاه نمایشی‌ شرم‌آور است

هم‌زمان با اعلام برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰ متهم پرونده شلیک موشک‌های سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی، شماری از خانواده‌های قربانیان این پرواز، روز یکشنبه ۳۰ آبان در مقابل دادگاه نظامی تهران تجمع کردند.

در تصاویری که از این تجمع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خانواده‌ها عکس‌هایی از قربانیان پرواز ۷۵۲ و پلاکاردهایی در اعتراض به نحوه برگزاری این دادگاه به‌همراه داشتند.

در این تجمع که با حضور گسترده نیروهای امنیتی همراه شده، شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» به گوش می‌رسد. بنا بر اعلام انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲، فقط پدر و مادران قربانیان این پرواز اجازه حضور در دادگاه دارند و تلفن‌های همراه نیز پیش از ورود از آن‌ها گرفته شده است.

خبرگزاری ایرنا در گزارشی از دادگاه امروز نوشته است که برخی از خانواده‌های حاضر در جلسه دادگاه گفته‌اند که «نظر کارشناسی به شکات و وکلای آن‌ها ابلاغ نشده» و پرونده دارای نقص است و قاضی ضمن پذیرش این موضوع، گفته است «بخشی از پرونده را برای رفع نقص به دادسرا ارجاع داده است».

تصویری از تجمع خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی که با شلیک موشک‌های سپاه سرنگون شد
بر اساس این گزارش، در این جلسه نماینده دادستان نظامی تهران گفته است که «۱۰۳ نفر از اولیای دم ضمن مراجعه به دادسرا یا مراجعه وکلایشان شکایت خود را تنظیم» کرده‌اند.

در واکنشی دیگر به برگزاری دادگاه، حامد اسماعیلیون٬ سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲، گفته است دادگاه نظامی ۱۰ متهم پرونده سرنگونی پرواز مسافربری اوکراینی روز یکشنبه ۳۰ آبان در تهران برگزار می‌شود.

حامد اسماعیلیون که همسر و دخترش را در این پرواز از دست داده، در توئیتی نوشته است: «دادگاه نظامی پرواز پی‌اس ۷۵۲ تا ساعاتی دیگر در تهران آغاز می‌شود. نمایشی شرم‌آور با ده افسر رده پایین به عنوان متهم. نیمکت متهمین منتظر عوامل اصلی خواهد ماند. علی خامنه‌ای، فرماندهان سپاه و اعضای شورای عالی امنیت ملی. دور نخواهد بود.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد