آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

گرامیداشت جان‌باختگان آبان ۹۸ در بروکسل؛ نماینده پارلمان اروپا خواستار فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی شد

نماینده پارلمان اروپا از سوئد در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان آبان ۹۸ که روز جمعه، ۲۸ آبان در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد، خواستار فشار بیشتر اتحادیه اروپا بر جمهوری اسلامی ایران شد.

در این مراسم که شماری از شهروندان شهرهای مختلف اروپا و برخی چهره‌های سیاسی و خارجی حضور داشتند، چارلی ویمر، نماینده پارلمان اروپا از سوئد با انتقاد از «سیاست انفعالی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی» گفت: «پارلمان اروپا می‌تواند برای زیر فشار گذاشتن جمهوری اسلامی هرچه بیشتر با آمریکا همکاری کند، چرا که این فشارها در گذشته حکومت ایران را به زانو درآورده است».

دریا صفایی، نماینده پارلمان بلژیک نیز ضمن حمایت از مبارزات مردمی ایران خواستار حمایت اروپا و کشورهای غربی شد و گفت: «در نهایت این مسیری است که اروپا هم طی خواهد کرد».

سعید بشیرتاش، فعال سیاسی نیز در سخنانی از مقامات اتحادیه اروپا خواست که در مذاکرات خود با جمهوری اسلامی حقوق بشر را فراموش نکنند.

تصویری که از گردهمایی شهروندان و چهره‌های سیاسی برای بزرگداشت جان‌باختگان آبان ۹۸ در بروکسل

آقای بشیرتاش با تاکید بر این که مردم ایران، جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند گفت که «به سود مردم ایران، منطقه و جهان است که در ایران یک نظام مردم‌سالاری ایجاد شود که با جهان در دوستی است و به بی‌ثباتی در منطقه دامن نمی‌زند».

اعتراضات آبان ۹۸ که در ابتدا واکنشی به گران شدن ناگهانی قیمت بنزین بود، به‌سرعت تغییر جهت داد و حکومت جمهوری اسلامی و در راس آن علی خامنه‌ای را نشانه گرفت. این اعتراضات اما به شدت سرکوب شد.

مقام‌های ایران می‌گویند در این اعتراضات ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر کشته شدند، ولی سازمان عفو بین‌الملل تاکنون اسامی ۳۲۴ نفر از معترضان را تایید کرده و خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی نوشته است که حداقل ۱۵۰۰ نفر در جریان اعتراضات کشته شده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد