آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

ورود اومیکرون به ایران تایید شد؛ کمیته علمی کرونا خواستار اعمال قرنطینه شد

یک مقام وزارت بهداشت ایران با تایید «مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران»، گفته است ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت «جلسه اضطراری برگزار کرده است».

محمد هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت از ضرورت افزایش استفاده از ماسک و تزریق دوز سوم واکسن به عنوان بحث‌های مطرح در این جلسه نام برده و گفته است پیشنهادات این ستاد به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.

کمال حیدری، معاون وزیر بهداشت نیز گفته است فرد مبتلا از امارات به ایران وارد شده است. مقام‌های وزارت بهداشت از شناسایی چند مورد مشکوک دیگر هم خبر داده‌اند.

در واکنشی دیگر، حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا درباره «شیوع تند» اومیکرون هشدار داده و گفت است اگر قرنطینه اعمال نشود، «طی سه تا چهار هفته آینده شاهد پیک» بیماری کرونا در ایران خواهیم بود.

او گفته است باید حداقل برای چهار هفته قرنطینه‌ها «درباره مدارس، دانشگاه ها، کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها و مجامعی که بیش از ۱۰ نفر در آنجا هستند»، اعمال شود و افراد ۱۲ تا ۱۸ نیز واکسن بزنند.

در روزهای گذشته، با گسترش سریع موارد ابتلا به جدیدترین سویه جهش‌یافته ویروس کرونا، اومیکرون، شماری از کشورهای اروپایی محدودیت‌های تازه‌ای را اعمال کرده‌اند.
سازمان بهداشت جهانی هم روز شنبه اعلام کرد که اومیکرون، در ۸۹ کشور گزارش شده است و تعداد مبتلایان در مناطقی که این ویروس در حال گسترش است، طی ۱.۵ تا ۳ روز، دو برابر می‌شود.

در تازه‌ترین مقررات اعمال محدودیت در اروپا، مارک روته، نخست‌وزیر هلند٬ روز شنبه اعلام کرد، در راستای مقابله با گسترش اومیکرون، در سراسر کشور در طول تعطیلات کریسمس و سال نو «قرنطینه سختگیرانه» اعمال می‌شود.

طبق این محدودیت‌ها، تمامی فروشگاه‌ها و خدمات غیر ضروری از جمله مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و میخانه‌ها و دیگر اماکن عمومی از فردا ۲۰ دسامبر تا ۱۴ ژانویه بسته خواهند شد و مدارس دست‌کم تا ۹ ژانویه تعطیل خواهند بود.

دولت بریتانیا نیز روز شنبه از از افزایش چشم‌گیر تعداد مبتلایان به اومیکرون در این کشور خبر داده است و مشاوران دولت می‌گویند٬ ممکن است شمار مبتلایان بسیار بیشتر از این باشد.

دولت بریتانیا با وضع مقررات تازه، دوباره پوشیدن ماسک در داخل فضاهای بسته را الزامی کرد و به مردم دستور داد هنگام رفتن به کلوپ‌های شبانه و رویدادهای بزرگ، می‌بایست مدرک واکسیناسیون یا آزمایش منفی کرونا را نشان دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد