آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی: کویت به تجار ایرانی ویزا نمی‌دهد

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت می‌گوید مدتی است که کویتی‌ها به تجار ما ویزا نمی‌دهند و امکان برای تجار جدید برای کار کردن در این کشور فراهم نیست.

هانی فیصلی روز دوشنبه ۲۹ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت اگر کسی هم با کویت کار می‌کند کسانی هستند که از قبل آن‌جا بوده‌اند.

او در مورد آخرین وضعیت تجاری ایران و کویت تصریح کرد تجارت ما با کویت نسبت به سابق بسیار کم شده است.

آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد که صادرات هشت ماهه ایران به کویت در سال جاری خورشیدی ۹۱ میلیون دلار بوده است. این رقم در کل سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا ۱۹۰ میلیون دلار بود.
آقای فیصلی گفته است شرایط کویت نسبت به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار متفاوت است؛ در دیگر کشورها از جمله امارات، قطر یا عمان به راحتی می‌توان برای سیاحت، گردش یا تجارت ویزا گرفت. اما در مورد کویت گرفتن ویزا کمی سخت است: ما در این رابطه با وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه مکاتبات زیادی انجام دادیم اما هنوز گشایشی صورت نگرفته است.

کویت در جایگاه ۲۶ در میان ۱۴۳ مقصد صادراتی ایران قرار دارد.

آمارهای سازمان ملل نیز نشان می‌دهد که در سال ۹۸ و حتی قبل از شیوع کرونا، سهم ایران در واردات ۳۳ میلیارد دلاری کویت حدود نیم درصد بوده و حتی ارزش صادرات بحرین به کویت دو برابر ایران بوده است.

همان سال، بزرگترین شرکای تجاری کویت به ترتیب چین، امارات، آمریکا، آلمان، عربستان، ژاپن، هند، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه و قطر بودند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد