آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

بانک مرکزی ایران از فروش بیش از «۹۰ تریلیون تومان» اوراق قرضه دولتی در سال ۱۴۰۰ خبر داد

بانک مرکزی ایران از فروش بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه دولتی طی ۳۶ مرحله حراج در سال ۱۴۰۰ خبر داد.


جزئیات آمارهای بانک مرکزی که روز ۲۹ اسفند در سایت آن منتشر شد، نشان می‌دهد که بخش اعظم این اوراق در دوران ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی منتشر شده است.


سهم مشارکت بانک‌ها و سایر سرمایه‌گذاران (صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، شرکت‌های بیمه و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی) از خرید اوراق مالی اسلامی دولتی طی حراج‌های اولیه برگزار شده به ترتیب حدود ۲۶ و ۷۴ درصد بوده است.


دولت رئیسی مدعی است که برای جبران کسری بودجه دست به استقراض از بانک مرکزی نزده است، اما گزارش جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که دولت برای جبران کسری بودجه کماکان دست به استقراض گسترده از طریق انتشار اوراق قرضه می‌زند.


آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که بخش اعظم این اوراق در دوران ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی منتشر شده است.

هنوز گزارشی از میزان استقراض دولت از بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها، همچنین نهادهای مالی دیگر از جمله صندوق توسعه ملی منتشر نشده است، اما قبلا پیش‌بینی شده بود که بودجه امسال ایران با کسری بی‌سابقه ۶۵۰ تریلیون تومانی مواجه خواهد شد.


دیوان محاسبات کشور آبان امسال با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که مجموع بدهی‌های ناخالص دولت و شرکت‌های دولتی در خرداد امسال به هزار و ۸۸۵ تریلیون تومان اوج گرفته که ۳۱۷ تریلیون تومان آن مربوط به بدهی‌های دولت به دارندگان انواع اوراق بدهی است.


همزمان مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران روز ۳۰ آبان از سررسید « ۵۳۵ تریلیون تومان» اوراق بدهی دولتی تا سال ۱۴۰۵ خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد