آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

گزارش وزیر کشور درباره ورزشگاه مشهد: قرار نبود زنان به ورزشگاه بروند، اسپری فلفل را به هوا زدیم

وزیر کشور ایران که پس از برخورد خشونت‌آمیز با زنان پشت درهای ورزشگاه مشهد در روز ۹ فروردین گفته بود «نیروی انتظامی وظیفه ذاتی خود را انجام داده»، این بار ادعا کرد مأموران اسپری فلفل را به هوا زده‌اند و «مستقیماً به سمت کسی اسپری فلفل زده نمی‌شود».


علی‌رغم انتشار ویدئوهایی از اسپری کردن فلفل به صورت زنان در پشت درهای ورزشگاه، احمد وحیدی، وزیر کشور، روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین گفت این اقدام برای این صورت گرفته است که «مردم متفرق شوند و بالا کشیدن [زنان خواهان ورود به ورزشگاه] از دیوار، آسیب برای کسی ایجاد نکند و یا حتی دیوار ریزش نکند».


از سوی دیگر، در حالی که دولت ایران به مقام‌های فیفا وعده داده که ورود زنان به ورزشگاه را آزاد کند، وزیر کشور ایران گفته است «قرار نبود خانم‌ها برای دیدن مسابقه به ورزشگاه بروند» و فقط ۹ نفر از زنان برای دیدن این مسابقه بلیت داشتند که این بلیت‌ها نیز به نام آقایان صادر شده بود.


دختر خردسال وحشت‌زده پس از استفادۀ مأموران از اسپری فلفل علیه زنان فوتبال‌دوست در مشهد

ادعاهای وزیر کشور در حالی است که بسیاری از زنان به صورت قانونی بلیت خریده بودند و برخی از آن‌ها نیز دعوت‌نامه داشتند و همچنین ویدئوهای منتشرشده از مواجهه خشونت‌آمیز مأموران انتظامی با زنان پشت درهای ورزشگاه نشان می‌دهد که اسپری فلفل مستقیماً به‌صورت زنانی پاشیده می‌شود که بنا بر اعلام قبلی و با تهیه بلیت خواهان تماشای بازی فوتبال بودند.


این برخورد پلیسی عصر نهم فروردین در حاشیه بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر لبنان در ورزشگاه امام رضا مشهد صورت گرفت.


پس از آن برخی مقامات خواستار «برخورد جدی و قاطع با متخلفان» شدند، اما وزیر کشور که بالاترین مقام دولتی در فرماندهی نیروی انتظامی است، ضمن تأیید رفتار نیروی انتظامی ادعا کرد که «۲۷ هزار بلیت جعلی توسط دو کافی‌نت در مشهد فروخته شده بود که این مسئله باعث ایجاد ازدحام در ورزشگاه امام رضا شد».


با این حال آقای وحیدی در اظهارات تازه خود بدون اشاره به ادعای پیشین خود گفت این دو کافی‌نت «سعی در فروش بلیت داشتند ولی خلل گسترده‌ای در فروش بلیت نداشتند و در مورد مسئله خانم‌ها هم تقصیری متوجه آنان نبود».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد