آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

همسر شهاب دلیلی: تا همه گروگان‌ها آزاد نشوند، آمریکا نباید با ایران توافق کند

ناهید دلیلی، همسر شهاب دلیلی شهروند ایرانی دارای اقامت آمریکا که در ایران زندانی است، در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال گفت تا زمانی‌که همه گروگان‌های جمهوری اسلامی آزاد نشوند، دولت جو بایدن نباید با ایران به هیچ توافقی برسد.

ناهید دلیلی که به تازگی درباره وضعیت همسرش اطلاع‌رسانی کرده، گفت شهاب دلیلی شش سال پیش، و یک سال پس از مهاجرت به آمریکا، برای خاکسپاری پدرش به ایران رفت و بعد از یک هفته، زمانی که قصد بازگشت به آمریکا را داشت، بازداشت و به اتهام «همکاری با دولت متخاصم» آمریکا به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

به گفته او، در این مدت دو وکیل در ایران با تلاش‌های زیاد، همه ابزارهای قانونی را برای آزادی شهاب دلیلی به کار گرفتند، اما تاثیری در حکم و اجرای آن نداشت.

همسر این زندانی سیاسی درباره شرایط نامناسب نگهداری شهاب دلیلی در زندان ابراز نگرانی کرد و درباره سکوت خانواده او به مدت چندین سال، گفت بازداشت همسرش «شوک بزرگی» به خانواده وارد کرد زیرا اولین اتقاق از این نوع در این خانواده بود.

ناهید دلیلی ادامه داد: «از آنجا که می‌دانستم شهاب بی‌گناه است هر روز منتظر بودم که بازگردد و دلیلی نمی‌دیدم برای این که در این مورد صحبت کنم.»

او که پیشتر از «تهدیدها و وعده‌های مقامات امنیتی جمهوری اسلامی» در زمینه وضعیت همسرش خبر داده، همچنین تاکید کرد: «علاوه بر این، ما [از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی] به سکوت تشویق شده بودیم، تا این پرونده مسیر خودش را بهتر در ایران طی کند.»

همسر این زندانی سیاسی همچنین درباره اقداماتی که تاکنون در آمریکا برای آزادی دلیلی انجام داده، گفت: «ما با وزارت خارجه دولت‌های ترامپ و بایدن در تماس بودیم و آنها از وضعیت شهاب مطلع‌اند و من اطلاع دارم که آقای رابرت مالی از طریق نزار زکا و بری روزن [دو گروگان پیشین] در این باره مطلع است.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد