آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

افزایش شدید قیمت خودرو در ایران؛ پراید در مرز ۲۰۰ میلیون تومان

قیمت خودرو در بازار ایران، به‌دلیل کاهش عرضه و جلوگیری از طرح واردات خودرو، به‌شدت افزایش یافته تا جایی که قیمت پراید به مرز دویست میلیون تومان رسیده است.

برخی رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که قیمت خودرو پراید با افزایش شدید قیمت به بیش از ۱۹۰ میلیون تومان رسیده و در حال رسیدن به رکورد قیمتی دویست میلیون تومانی است.

عبور قیمت پراید از ۱۹۰ میلیون تومان پرحاشیه‌ترین اخبار دو روز گذشته بوده‌ است. با توجه به حداقل حقوق مصوب برای سال ۱۴۰۱، قیمت پراید برابر با جمع کامل حقوق حدود سه سال فردی است که حداقل حقوق را دریافت می‌کند.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، با اشاره به عوامل مؤثر در افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر، گفت: «تقاضا برای خودروهای مدل ۱۴۰۱ بیشتر است و این موضوع باعث افزایش حدود بیست میلیون تومانی قیمت این خودروها شده است.»

با این حال او به خبرگزاری فارس تأکید کرده است که «افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر دلایل متعددی دارد و یکی از دلایل آن کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان به بازار است.»

به‌گفته این فعال صنفی، «در روزهای اخیر نسبت به اواخر سال گذشته عرضه خودرو توسط خودروسازان کاهش یافته و همین موضوع بر افزایش قیمت خودرو در بازار تأثیر گذاشته است.»

یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در چند سال اخیر مدیریت بازار توسط خودروسازان با حمایت‌های دولت بوده است. شرکت‌های ایرانی با مدیریت روند عرضه در این چند سال سعی در افزایش قیمت خودرو به نفع خود داشته‌اند و بازار انحصاری و نبود واردات خودرو هم دست آن‌ها را برای فروش خودروهای خود با قیمت‌های عجیب در بازار ایران باز گذاشته‌ است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین گفته است: «نوسانات ارزی و نیز مباحث مطرح‌شده در مورد ممنوعیت واردات خودرو نیز بر افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر مؤثر بوده است.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد