آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آلودگی هوا مراجعه بیماران قلبی و ریوی به بیمارستان‌ها را ۳۰ درصد افزایش داد

یک مقام وزارت بهداشت ایران با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مراجعه بیماران قلبی و ریوی به بیمارستان‌ها، درباره به خطر افتادن «سلامت عمومی جامعه» در صورت تداوم گرد و غبار در کشور هشدار داد.


عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، روز پنج‌شنبه، ۲۵ فروردین، به خبرگزاری ایلنا گفت که تصمیم‌گیری در زمینه آلودگی هوا «کشوری» نیست و در مورد تهران نیز «اگر شرایط به نحوی باشد که به این نتیجه برسیم که غلظت ذرات گرد و غبار و آلودگی در تهران در حال افزایش است، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا را سریعا تشکیل می‌دهیم».


در همین حال صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور در روز جمعه، ۲۶ فروردین، و روزهای آینده خبر داد.


به گفته آقای ضیاییان، این سامانه از روز جمعه در مناطقی از جنوب غرب، جنوب و مرکز و بخش‌هایی از شمال کشور موجب رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خواهد شد و تا روز دوشنبه به استان‌های شرقی کشور خواهد رسید.


هوای مناطق گسترده‌ای از غرب، جنوب غرب و مرکز ایران در پی ورود سامانه گرد و غبار به کشور از بیش از یک هفته گذشته دچار آلودگی شدید و وضعیت آن در بسیاری از مناطق «خطرناک» اعلام شده است.


برخی کارشناسان و مسئولان در هفته گذشته مدیریت بحران در این وضعیت از سوی ارگان‌های مسئول را مورد انتقاد قرار داده‌اند. در واکنش به این انتقادها، سازمان‌ها و مراکز مسئول نیز منشاء این گرد و غبار را عراق و عامل آن را سیاست‌های آبی ترکیه اعلام کرده‌اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد