آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

فائزه هاشمی: تنها راه بازگرداندن سپاه به پادگان‌ها باقی ماندن آن در لیست تحریم است

دختر رئیس‌جمهوری سابق ایران و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران می‌گوید تنها راه بازگرداندن سپاه پاسداران به پادگان‌ها، باقی ماندن آن‌ها در لیست تحریم است.

فائزه هاشمی شامگاه شنبه ۲۷ فروردین در یک اتاق کلاب‌هاوس گفت: «خروج سپاه پاسداران از لیست تحریم‌ها به سود منافع ملی و جامعه ایران نیست».

مذاکرات هسته‌ای ایران با اعضای برجام و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای حدود دو ماه پیش متوقف شد و بر اساس گزارش‌ها و گفته‌های مقامات ایران، موضوع لغو تحریم‌های سپاه پاسداران یکی از موضوعات حل نشده برای رسیدن به توافق است.

خانم هاشمی می‌گوید: «روز به روز دارد فعالیت سپاه هم از نظر حوزه کاری و هم از نظر کمیت، گسترش بیشتری پیدا می‌کند و احتمال برگشت به پادگان‌ها را سخت‌تر می‌کند. بنابراین شاید تنها کاری که بازگشت سپاه را به پادگان‌ها ممکن کند، همین است که تحریم‌ها باقی بماند و من هم خیلی موافق لغو تحریم‌های سپاه نیستم».

فائزه هاشمی می‌گوید چیزی که از سپاه نصیب جامعه ایران می‌شود منفی است و باید جایی متوقف شود.
این فعال سیاسی افزود: شاید بخشی از سپاه که «خواهان ادامه تحریم‌ها علیه ایران» است، به عمد اقداماتی برای باقی‌مانده سپاه در تحریم‌ها انجام می‌دهد و می‌خواهد نشان دهد در هر صورتی، این نهاد کار خودش را انجام خواهد داد.

خانم هاشمی با اشاره به هدف قرار دادن منطقه کردستان عراق توسط موشک‌های سپاه در ماه گذشته گفت: «سپاه موشک می‌زند و اعلام می‌کند که کار ما است».

او اظهار داشت: سپاه موشک‌پراکنی می‌کند و علنا می‌گوید که کار ماست؛ یعنی تمام کارهای خطایی که به ضرر کشور است را انجام می‌دهد و رسما اعلام می‌کند، در حالی که منطقا برای خروج از تحریم‌ها باید نشان دهد که سپاه تهدیدی برای کشورهای خارجی نیست.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: «حتی برای خروج از لیست تحریم‌ها ظاهر را هم حفظ نمی‌کنند که نشان دهند فعالیت‌هایشان رویکرد تهاجمی نداشته یا مثلا خطر زیادی ندارند یا موشک‌هایشان تدافعی است».
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد