آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

آزادى

اخبار، دیدگاه ها، نظرات و حقایق دقیق مرتبط به ایران را دریافت کنید. سفر ما در تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف و ارائه آنها به صورت متعادل و استاندارد را دنبال کنید.

جانشین رییس راهنمایی و رانندگی: کیفیت خودروهای داخلی با استاندارد جهانی فاصله کهکشانی دارد

در حالی که کش و قوس‌ها در ایران بر سر طرح واردات خودرو خارجی همچنان ادامه دارد، تیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی، با انتقاد شدید از کیفیت پایین خودروهای داخلی، خواستار واردات خودروهای کم‌مصرف خارجی به ایران شد.


حسینی روز دوشنبه ۲۹ فروردین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پرمصرف بودن خودروهای داخلی گفت: «امروز در دنیا دیگر ماشینی که صدی ۱۵ بسوزاند نداریم».


او افزود: «اگر همین خودروهایی که الان در حال تردد هستند را کنار بگذاریم و ماشین خوب و کم‌مصرف خارجی با مصرف صدی سه و چهار بیاوریم، با اختلاف پول بنزینی که صرفه‌جویی می‌شود، می‌توان به کارکنان دو شرکت خودروساز بزرگ گفت بروید در خانه بنشینید و ما پول شما را از همین رقم صرفه‌جویی شده می‌دهیم.»


حسینی با انتقاد از کیفیت مدل‌های مختلف خودروهای ساخت ایران گفت: «دیگر دوران اینکه کاپوت و چراع خطر را جابجا کنند و اسمش را بگذارند یک محصول جدید، گذشته است.»


این مقام نیروی انتظامی فاصله خودروسازی ایران با استانداردهای روز دنیا را «کهکشانی» توصیف کرد و ادامه داد: «نتیجه امتیازاتی که طی این سال‌ها به شکل انحصار و رانت داده شده حیف و میل میلیاردها میلیارد سرمایه این کشور و تسهیل در تصادفات و افزایش جانباختگان و تحمیل هزینه‌های هنگفت به کشور است.»


حسینی همچنین از تصمیم مجلس برای واردات خودرو استقبال کرد و گفت:‌ «به نظرم با تصمیمی که گرفته شده اگر اجرایی شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد.»


این در حالی که هنوز سرنوشت طرح «ساماندهی صنعت خودرو» و ماده چهار آن که مربوط به واردات خودرو است، مشخص نیست.


بخش مربوط به واردات خودرو در این طرح که مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفته، اکنون در مجمع تشخیص نظام همچنان در حال بررسی است و قرار است در جلسات آینده مجمع درباره آن تصمیم‌گیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد